نامه یک شیعه به خلیفه دوم

#نامه_یک_شیعه_ناب_به_خلیفه_دوم ???

✔جناب سلمان در زمان خلیفه دوم با اجازه امیر المومنین حاکم مدائن شده بود زيرا اداره پايتخت ساساني نياز به عقل حكيمانه يك فرد ايراني داشت. پس از فتح مدائن مردم آنجا بر دست سلمان يعني ((بر آيين مسلمان)) مُسَلمان شدند. اما با این حال از دسترنج خود که همان زنبیل بافی بود امرار معاش می کردمستمري حقوق خود از بيت المال را به مستمندان مي بخشيد.

خلیفه دوم نامه ای به او نوشت و نکاتی را مطرح کرد که جناب سلمان را به پاسخ گویی واداشت که در قسمتی از آن آمده :” … همچنین نوشته ای من نفس خود را کوچک و قدر خود را پایمال و سست گردانیده ام چون زندگی ساده دارم و از دسترنج خود امرار معاش می کنم. ای عمر کسی که ولایت و سرپرستی امت را پس از رسول خدا بر عهده گرفته در حال که این آیات وحیانی را استماع کرده باشد :”
“تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ” قصص83
ما این دار (بهشت ابدی) آخرت را برای آنان که در زمین اراده علوّ و فساد و سرکشی ندارند مخصوص می‌گردانیم و حسن عاقبت خاص پرهیزکاران است.
بدان ! من حکومت مدائن را نپذیرفته ام مگر برای اجرای سیاستی که حدود الهی را با ارشاد و راهنمایی رهبر آگاه (حضرت علی) انجام دهم من به روش او خواهم رفت و طبق سیره حکومتی او عمل خواهم کرد و اگر این امت از خداوند متعال می ترسیدند و از رسول خدا اطاعت و به حق عمل می کردند هرگز تو را امیر المومین نام نمی نهادند.
ایشان به آیه دیگری از قران که به استدلال ساحران مصر اشاره دارد تمسک کرده و به خلیفه هشدار می دهد:
“فَاقْضِ مَا أَنْتَ قَاضٍ ۖ إِنَّمَا تَقْضِي هَٰذِهِ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا” طه 72
پس در حق ما هر چه توانی بکن که هر ظلمی کنی همین حیات دو روزه دنیاست.

✔و در پایان خطاب به خلیفه می نویسد : “به طولانی شدن عفو و بخشش الهی مغرور مشو زیرا عقوبت خداوند نیز در زمان خود خواهد رسید و یقین بدان که عواقب عمل ناحق و ناروا را در دنیا و آخرت خواهی چشید و به زودی از رفتار گذشته و آینده ات بارخواست و مواخذه می شوی و الحمدلله وحده”

احتجاج، ج1

✔سلمان، نمونه یک سیاست مدار مسلمان
✔ مهمترین عامل تشیع ایرانیان
✔ نماد نفی تبعیض نژادی در اسلام
✔سمبل کامل تربیت اسلامی
✔نقطه وحدت تمام مسلمانان
✔واسطه فیض ایرانیان با مرکز وحی
و…
✔ شیعه ای مغفول مانده از یاران علی

#سلمان_فارسی_را_به_ایرانیان_بشناسانیم

موضوعات: ✔سلمان فارسی سلمان محمد, ◀نامه یک شیعه ناب به خلیفه دوم
[جمعه 1397-06-02] [ 01:39:00 ق.ظ ]