راح روح
وَفِی الْأَرْضِ آیَاتٌ لِّلْمُوقِنِینَ وَفِی أَنفُسِکُمْ، أَفَلَا تُبْصِرُونَ




اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





طرح محتوی وبلاگ جهت امور پژوهشی در منابع معتبر شیعه تنظیم شده است. کافیست کلیدواژه مورد نظر خود را در قسمت جست و جو وارد نمایید.



جستجو





موضوعات


  • همه
  • ✔آیات آرام بخش
  • ✔اسلام محمدی این است
  • ✔خاکستر بر باد رفته
  • ✔خدا خبر می دهد
  • ✔سلمان فارسی سلمان محمد
  • ✔شاعرانه ها
  • ✔شور عشق با معشوق
  • ✔مطلب ندارد
  • ✔کلام امیر






  • مطالب مرتبط


  • مجموعه روایات باب انصاف و عدالت
  • هرگاه ما درباره مردی از خاندان خود چیزی گفتیم و در فرزند یا فرزند زاده او پیدا شد ان را انکار نکنید
  • سه خصلتی که مانع خیانت می شود
  • مبنای اعمال از منظر امیر المومنین
  • تقسیم بندی موضوعی صحیفه سجادیه (دعای سی و هشتم)
  • خصوصیات حاکم مورد تائید
  • تفاوت عدل و بخشش
  • روز سخت ظالم
  • روش برخورد با ظلم
  • احتياط در فرستادن پيك‏ها و نامه‏ ها
  • قضاوت امام در دزدی بیت المال
  • سهم زیور آلات کعبه
  • وفاداری با خیانتکاران
  • روز سخت ظالمان
  • نحوه برخورد امام علی با معاویه
  • افشای ماهیت معاویه و نحوه بیعت گرفتن با امام
  • استدلال امام علی به معاویه (لعنه الله علیه) در جهت مشروعیت خلافت خویش
  • حاکمان و استفاده ناروا از بیت المال
  • علت کشته شدن عثمان
  • رفتار عثمان با امام علی از زبان امام علی
  • احتياط در مصرف بيت المال
  • علی از زبان علی (خودسازی امام علی)
  • حقیقت افرادی که به خوارج پیوستند
  • افشاء ادّعاهاى دروغين طلحه درباره عثمان
  • واقع بينى در برخورد با فتنه جویان
  • نحوه نصیحت امام علی به عثمان
  • ماجرای خلافت از زبان حضرت علی
  • نفرین از زبان حضرت علی
  • عدالت اقتصادی امام علی
  • وصف پیامبر از زبان حضرت علی
  • علی از زبان علی
  • علی از زبان علی بعد از مرگ عثمان
  • هشدار به غاصبان بنی امیه
  • خبر غيبى از حكومت چهار فرمانرواى فاسد، از پسران مروان
  • پیامبر از زبان حضرت علی
  • زخم دل علی از اهل عراق
  • نفرین حضرت علی
  • تقسیم بندی موضوعی صحیفه سجادیه(دعای چهاردهم)
  • پیش بینی حضرت علی
  • علت شروع جنگ صفین
  • آمادگی رزمی
  • خبر از آینده کوفه
  • امام علی چرا با معاویه جنگید؟
  • ضرورت حکومت
  • علی از زبان علی
  • موقعیت مومنان و کافران در برخورد با شبهات
  • تلاش برای هدایت دشمنان
  • علل شکست در جهاد
  • علت سستی در جهاد
  • علی از زبان علی



  • عکس های اخیر


    مجموعه روایات درباره صفات مومن
    مجموعه روایات درباره تقیه
    اهمیت سالم ماندن دین از آفت ها
    حقیقت هدایت و مصداق زنده کردن مومن
    ارزش و ثواب اصلاح میان مردم
    ارزش نصیحت و خیر خواهی مومن
    مجموعه روایات درباره ثواب احسان و محبت به مومن
    ثواب لباس پوشاندن به مومن
    مجموعه روایات درباره ثواب اطعام دادن به مومن
    مجموعه روایات درباره ثواب روا کردن حاجات مومنان
    مجموعه روایات درباره ارزش خوشحال کردن مومن
    مجموعه روایات درباره جایگاه و ارزش گفتگو برادران دینی
    رو بوسی مسلمانان در گفتار امامان
    مجموعه روایات درباره ارزش معانقه (دست به گردن یکدیگر نمودن) مسلمانان
    مجموعه روایات درباره ارزش مصاحفه(دست دادن) مسلمانان
    مجموعه روایات درباره ارزش دیدار و زیارت برادران دینی
    مجموعه روایات درباره حق مومن بر مومن
    مجموعه روایات درباره خیرخواهی و سود رساندن به دیگران
    مجموعه روایات درباره پدر و مادر
    مجموعه روایات درباره صله رحم
    مجموعه روایات درباره بی نیازی از مردم
    مجموعه روایات باب انصاف و عدالت
    مجموعه روایات درباره تعجیل در کار خیر
    مجموعه روایات درباره قناعت
    راه تجارت پر سود
    مجموعه روایات درباره زهد در دنیا
    مجموعه روایات درباره باب دوستی و دشمنی برای خدا
    مجموعه روایات درباه باب تواضع
    مجموعه روایات درباره نرمی و ملاطفت
    مجموعه روایات درباره مدارا و سازگاری
    مجموعه روایات درباره ارزش سکوت و نگهداری زبان
    مجموعه روایات درباره حلم و خویشتن داری
    مجموعه روایات درباره حلم و خویشتن داری
    مجموعه روایات درباره فروخوردن خشم (کظم غیظ)
    مجموعه روایات درباره عفو وگذشت
    مجموعه روایات درباره حیا
    مجموعه روایات درباره حیا
    مجموعه روایات درباره راستگوئی و اداء امانت
    مجموعه روایات درباره خوش روئی
    مجموعه روایات درباره خوش خلقی
    مجموعه روایات درباره شکر
    مجموعه روایات درباره صبر
    مجموعه روایات در باره نیت
    مجموعه روایات درباره عبادت
    مداومت برعمل
    جایگاه واجبات
    مجموع روایات درباره محرمات
    عفت
    مجموعه روایات درباره ورع
    مجموعه روایات درباره طاعت و تقوی
     
      قضاوت امام در دزدی بیت المال ...
    قضاوت امام در دزدی بیت المال

    قضاوت امام در دزدی بیت المال

     

    (دو نفر دزد را خدمت امام آوردند

    كه از بيت المال دزدى كرده بودند،

    يكى برده مردم، و ديگرى برده‌اى جزو بيت المال بود،

    امام فرمود:

     

    أَمَّا هَذَا فَهُوَ مِنْ مَالِ اللَّهِ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ،

    مَالُ اللَّهِ أَكَلَ بَعْضُهُ بَعْضاً،

    وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ الْحَدُّ الشَّدِيدُ، فَقَطَعَ يَدَهُ.

     
    برده اى كه از بيت المال است حدّى بر او نيست،

    زيرا مال خدا مقدارى از مال خدا را خورده است،

    امّا ديگرى بايد حدّ دزدى با شدّت بر او اجرا گردد (سپس دست او را بريد).

    .

    حکمت 271

    نهج البلاغه

    .

    موسسه اهل البیت

    ستاد احیا فرهنگ مهدویت

    موضوعات: ◀حکمت ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ✔مطلب ندارد, فلسفه احکام الهی
    [سه شنبه 1399-07-29] [ 03:50:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      سهم زیور آلات کعبه ...
    سهم زیور آلات کعبه

    در زمان حكومت عمر، نسبت به فراوانى زيور و زينت هاى كعبه صحبت شد،

    گروهى گفتند: آنها را براى لشكر اسلام مصرف كن، كعبه زر و زينت نمى خواهد،

    وقتى از امير المؤمنين عليه السّلام پرسيدند، فرمود:

     

    همانا قرآن بر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم هنگامى نازل گرديد كه اموال چهار قسم بود:

    1- اموال مسلمانان، كه آن را بر أساس سهم هر يك از وارثان، تقسيم كرد،

    2- و غنيمت جنگى كه آن را به نيازمندانش رساند،

    3- و خمس، كه خدا جايگاه مصرف آن را تعيين فرمود،

    4- و صدقات، كه خداوند راه هاى بخشش آن را مشخّص فرمود.

    و زيور آلات و زينت كعبه از اموالى بودند كه خدا آن را به حال خود گذاشت،

    نه از روى فراموشى آن را ترك كرد،

    و نه از چشم خدا پنهان بود،

    تو نيز آن را به حال خود واگذار

    چنانكه خدا و پيامبرش آن را بحال خود واگذاشتند.

    عمر گفت: اگر تو نبودى رسوا مى شديم، و متعرّض زيور آلات كعبه نشد.

    .

    حکمت 270

    نهج البلاغه

    .

    موسسه اهل البیت

    ستاد احیا فرهنگ مهدویت

    موضوعات: ◀حکمت ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ◀ حج و خانه کعبه در نهج البلاغه, ✔مطلب ندارد, فلسفه احکام الهی
     [ 02:48:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      حاکمان و استفاده ناروا از بیت المال ...
    حاکمان و استفاده ناروا از بیت المال

    (نامه به اشعث ابن قيس فرماندار آذربايجان، اين نامه پس از جنگ جمل در شعبان سال 36 هجرى در شهر كوفه نوشته شد).

     

    هشدار به حاکم برای استفاده ناروا از بيت المال 


    همانا پست فرماندارى براى تو وسيله آب و نان نبوده،

    بلكه امانتى در گردن تو است،

    بايد از فرمانده و امام خود اطاعت كنى.

    تو حق ندارى نسبت به رعيّت استبدادى ورزى،

    و بدون دستور به كار مهمّى اقدام نمايى.

    در دست تو اموالى از ثروتهاى خداى بزرگ و عزيز است، و

    تو خزانه دار آنى تا به من بسپارى،

    اميدوارم براى تو بدترين زمامدار نباشم،

    با درود.

    .

    نامه 5

    نهج البلاغه

    .

    موسسه اهل البیت

     

    موضوعات: ◀نامه ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ◀ ویژگی های حاکم در نهج البلاغه, ✔مطلب ندارد
    [دوشنبه 1399-06-24] [ 11:58:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      احتياط در مصرف بيت المال ...
    احتياط در مصرف بيت المال

     

    (عبد الله بن زمعة از ياران امام بود و درخواست مالى داشت، در جوابش فرمود):

     

    احتياط در مصرف بيت المال  (از ویژگی های کارگزاران و حاکمان)

     

    اين اموال كه مى بينى نه مال من و نه از آن توست،

    غنيمتى گرد آمده از مسلمانان است كه با شمشيرهاى خود به دست آوردند.

    اگر تو در جهاد همراهشان بودى، سهمى چونان سهم آنان داشتى،

    و گر نه دسترنج آنان خوراك ديگران نخواهد بود.

    .

    خطبه 232

    نهج البلاغه

    .

    موسسه اهل البیت

     

    موضوعات: ◀خطبه ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ◀ ویژگی های حاکم در نهج البلاغه, ◀ ویژگی کارگزاران در نهج البلاغه, ✔مطلب ندارد
    [شنبه 1399-06-22] [ 11:49:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      علی از زبان علی (خودسازی امام علی) ...
    علی از زبان علی (خودسازی امام علی)

    (اين سخنرانى در شهر كوفه در دوران زمامدارى آن حضرت ايراد شد).

     

    علی از زبان علی (خودسازی)

     

    پرهيز از ستمكارى


    سوگند به خدا!

    اگر تمام شب را بر روى خارهاى سعدان به سر ببرم،

    و يا با غل و زنجير به اين سو يا آن سو كشيده شوم،

    خوش تر دارم تا خدا و پيامبرش را در روز قيامت، در حالى ملاقات كنم كه به بعضى از بندگان ستم،

    و چيزى از اموال عمومى را غصب كرده باشم.

    چگونه بر كسى ستم كنم براى نفس خويش، كه به سوى كهنگى و پوسيده شدن پيش مى رود،

    و در خاك، زمانى طولانى اقامت مى كند.

     

     

    پرهيز از دست درازی به بیت المال


    به خدا سوگند!

    برادرم عقيل را ديدم كه به شدّت تهيدست شده

    و از من درخواست داشت تا يك من از گندم هاى بيت المال را به او ببخشم.

    كودكانش را ديدم كه از گرسنگى داراى موهاى ژوليده، و رنگشان تيره شده، گويا با نيل رنگ شده بودند.

    پى در پى مرا ديدار و درخواست خود را تكرار مى كرد،

    چون به گفته هاى او گوش دادم پنداشت كه دين خود را به او واگذار مى كنم،

    و به دلخواه او رفتار و از راه و رسم عادلانه خود دست بر مى دارم.

    روزى آهنى را در آتش گداخته به جسمش نزديك كردم تا او را بيازمايم،

    پس چونان بيمار از درد فرياد زد و نزديك بود از حرارت آن بسوزد.

    به او گفتم، اى عقيل، گريه كنندگان بر تو بگريند،

    از حرارت آهنى مى نالى كه انسانى به بازيچه آن را گرم ساخته است امّا مرا به آتشالهى ننالم.

     

    رشوه

     

    و از اين حادثه شگفت آورتر اينكه؛

    شب هنگام كسى به ديدار ما آمد

    و ظرفى سر پوشيده پر از حلوا داشت،

    معجونى در آن ظرف بود

    چنان از آن متنفّر شدم كه گويا آن را با آب دهان مار سمّى، يا قى كرده آن مخلوط كردند.

    به او گفتم: «هديه است يا زكات يا صدقه، كه اين دو بر ما اهل بيت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم حرام است.»

    گفت: نه، نه زكات است نه صدقه، بلكه هديه است.

    گفتم: زنان بچّه مرده بر تو بگريند، آيا از راه دين وارد شدى كه مرا بفريبى يا عقلت آشفته شده يا جن زده شدى يا هذيان مى گويى؟


    به خدا سوگند!

    اگر هفت اقليم را با آنچه در زير آسمان هاست به من دهند تا خدا را نافرمانى كنم

    كه پوست جوى را از مورچه اى ناروا بگيرم،

    چنين نخواهم كرد

    و همانا اين دنياى آلوده شما نزد من از برگ جويده شده ملخ پست تر است.

    على را با نعمت هاى فنا پذير، و لذّتهاى ناپايدار چه كار!

    به خدا پناه مى بريم از خفتن عقل، و زشتى لغزش ها،

    و از او يارى مى جوييم.

    .

    خطبه ۲۲۴

    نهج البلاغه

    .

    موسسه اهل البیت

    موضوعات: ◀خطبه ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ◀علی از زبان علی در کلام نهج البلاغه, ◀ خودسازی در نهج البلاغه, ✔مطلب ندارد, مشخصات اهل تقوی, پرهیز از ظلم, پرهیز از رشوه خواری
    [پنجشنبه 1399-06-20] [ 03:26:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      بیت المال ...
    بیت المال

    در باره اموال فراوان بيت المال كه عثمان به بعضى از خويشاوندان خود بخشيده بود. ابن عباس مى گويد: روز دوّم خلافت در سال 35 هجرى اين سخنرانى را ايراد فرمود.

    سياست اقتصادى امام عليه السّلام:

    به خدا سوگند!

    بيت المال تاراج شده را هر كجا كه بيابم به صاحبان اصلى آن باز مى گردانم، گر چه با آن ازدواج كرده، يا كنيزانى خريده باشند، زيرا در عدالت گشايش براى عموم است، و آن كس كه عدالت بر او گران آيد، تحمّل ستم براى او سخت تر است.

    خطبه15

    نهج البلاغه

    .

    .

    موضوعات: ◀خطبه ها, ◀عثمان در نهج البلاغه, ◀ بیت المال در نهج البلاغه, ◀عدالت در نهج البلاغه
    [جمعه 1398-09-22] [ 06:34:00 ب.ظ ]



     لینک ثابت

      نامه حضرت علی به معاویه (لعنه الله علیه) بعد از جنگ نهروان ...
    نامه حضرت علی به معاویه (لعنه الله علیه) بعد از جنگ نهروان

    ??از نامه هاى حضرت علی به معاويه بعد از جنگ نهروان

     

    ?بیت المال


    اما بعد!

    زمان آن رسيده كه با ديدى دقيق به مشاهده امور روشن برخيزى و از آن بهره مند گردى، تو با ادعاهاى باطل به راه پيشينيانت رفتى، و خود را بى پروا در عرصه فريب و دروغها انداختى، آنچه را برتر از مرتبه توست به خود بستى، و بيت المالى را كه براى ديگران اندوخته شده ربودى؛

     

    ?حق و باطل

    همه اين برنامه هايت به خاطر فرار از حق، و انكار نمودن واقعياتى است كه از گوشت و خون براى تو لازمتر بود، همان واقعياتى كه گوشت شنيده، و سينه ات از آن پر شده، آيا بعد از حق جز گمراهى آشكار چيزى هست، و پس از بيان روشن غير از اشتباه برنامه اى وجود دارد از اشتباه و حق و باطل را به هم آميختن دورى كن، كه فتنه دير زمانى است كه پرده هايش را بر چهره افكنده، و تاريكيش ديده هاى بينا را نابينا ساخته.

     

    از طرف تو نامه اى به من رسيد با سخنانى بى تناسب، كه از آشتى و صلح نشانه اى ندارد، و كلمات افسانه گونه اى كه دانش و بردبارى آن را بر نبافته است، با اين گفته هاى بى اساست به كسى مانى كه در شنزار فرو رفته، يا به تاريكى در منطقه اى بى نشانه قدم بر مى دارد، خود را به جاى بلندى برده اى كه رسيدن به آن سخت، و نشانه هايش دور است، عقاب بلند پرواز به آن نمى رسد، و هر كه بر آن بالا رود با ستاره عيّوق برابرى مى كند.


    پناه به خدا كه تو پس از من حكومت مسلمين را براى دخالت در امورشان به دست گيرى، يا براى يكى از آنان با تو قرار داد و پيمانى به اجرا گذارم. از هم اكنون خود را درياب، و براى خويش چاره اى بينديش، كه اگر كوتاهى ورزى و بندگان خدا براى جنگ با تو برخيزند درها به رويت بسته شود، و آنچه امروز از تو پذيرفته است پس از آن پذيرفته نشود.

    و السلام.

    .

    .

    نامه 65

    نهج البلاغه

    .

    .

    موسسه اهل البیت علیهم السلام

    موضوعات: ◀ معاویه(لعنه الله علیه) و ویژگی حکومت ظالمانه در نهج البلاغه, ◀ بیت المال در نهج البلاغه
    [شنبه 1398-05-26] [ 07:32:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      سخت گیری در مصرف بیت المال ...
    سخت گیری در مصرف بیت المال

    ?نامه به مصلقله بن هبیره ی شیبانی کارگزار امام در اردشیر خره=فیروزآباد در سال 38 هجری

    با خبر شدم!
    از کاری که اگر کرده باشی خدایت را به خشم خدایت را به خشم آورده و پیشوایت را غضبناک نموده ای.
    تو غنائم مسلمانان را که از نیزه ها و اسب های آنان گرد آمده و خونشان بر سر آن بر زمین ریخته در میان بادیه نشینان قبیله ی خودت که تو را برگزیده اند تقسیم می کنی!

    سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان را آفرید اگر این خبر حقیقت داشته باشد منزلت خود را نزد من کاسته ای و کفه ی اعتبارت را سبک کرده ای.
    پس حق پروردگارت را سبک مشمار و دنیای خود را به بهای نابودی دینت آباد مساز که از زیانکارترین کسان خواهی بود.
    .
    .
    نامه 43
    نهج البلاغه
    .
    .

    موضوعات: ◀ بیت المال در نهج البلاغه
    [شنبه 1398-04-01] [ 11:03:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      نامه41 نهج البلاغه، نکوهش کارگزار ...
    نامه41 نهج البلاغه، نکوهش کارگزار

    ?نامه به يكى از فرمانداران كه در سال 38 هجرى طبق نقل خوئى يا 40 هجرى به نقل طبرى نوشته شده

    ?? علل نكوهش يك كارگزار خيانتكار

    پس از ياد خدا و درود!
    همانا من تو را در امانت خود شركت دادم، و همراز خود گرفتم، و هيچ يك از افراد خاندانم براى يارى و مدد كارى، و امانت دارى، چون تو مورد اعتمادم نبود.

    آن هنگام كه ديدى روزگار بر پسر عمويت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گرديده، و امّت اختيار از دست داده، و پراكنده شدند، پيمان خود را با پسر عمويت دگرگون ساختى، و همراه با ديگرانى كه از او جدا شدند فاصله گرفتى، تو هماهنگ با ديگران دست از يارى ‏اش كشيدى، و با ديگر خيانت كنندگان خيانت كردى.

    نه پسر عمويت را يارى كردى، و نه امانت‏ها را رساندى. گويا تو در راه خدا جهاد نكردى و برهان روشنى از پروردگارت ندارى، و گويا براى تجاوز به دنياى اين مردم نيرنگ مى ‏زدى،

    و هدف تو آن بود كه آنها را بفريبى و غنائم و ثروت‏هاى آنان را در اختيار گيرى، پس آنگاه كه فرصت خيانت يافتى شتابان حمله‏ور شدى، و با تمام توان اموال بيت المال را كه سهم بيوه زنان و يتيمان بود، چونان گرگ گرسنه‏ اى كه گوسفند زخمى يا استخوان شكسته‏ اى را مى‏ ربايد، به يغما بردى، و آنها را به سوى حجاز با خاطرى آسوده، روانه كردى، بى آن كه در اين كار احساس گناهى داشته باشى.

    ? نكوهش از سوء استفاده در بيت المال

    دشمنت بى پدر باد!
    گويا ميراث پدر و مادرت را به خانه می‏برى سبحان اللّه‏!

    آيا به معاد ايمان ندارى و از حسابرسى دقيق قيامت نمى ‏ترسى اى كسى كه در نزد ما از خردمندان بشمار مى ‏آمدى،

    چگونه نوشيدن و خوردن را بر خود گوارا كردى در حالى كه مى‏ دانى حرام مى ‏خورى و حرام مى‏ نوشى؟
    چگونه با اموال يتيمان و مستمندان و مؤمنان و مجاهدان راه خدا، كنيزان مى‏ خرى و با زنان ازدواج مى كنى كه خدا اين اموال را به آنان وا گذاشته، و اين شهرها را به دست ايشان امن فرموده است ؟

    ?برخورد قاطع با خيانتكار

    پس از خدا بترس،
    و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنين نكنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفر خواهم كرد، كه نزد خدا عذر خواه من باشد، و با شمشيرى تو را مى ‏زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ گرديد.

    سوگند به خدا!
    اگر حسن و حسين چنان مى ‏كردند كه تو انجام دادى، از من روى خوش نمى ‏ديدند و به آرزو نمى‏ رسيدند تا آن كه حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را كه به دستم پديد آمده نابود سازم.

    به پروردگار جهانيان سوگند!

    اگر آنچه كه تو از اموال مسلمانان به نا حق بردى، بر من حلال بود، خشنود نبودم كه آن را ميراث باز ماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و انديشه نما، فكر كن كه به پايان زندگى رسيده ‏اى، و در زير خاك‏ها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا كه ستمكار با حسرت فرياد مى‏ زند، و تباه كننده عمر و فرصت‏ها، آرزوى بازگشت دارد امّا «راه فرار و چاره مسدود است».
    .
    .
    نامه 41
    نهج البلاغه
    .
    .

    موضوعات: ✔کلام امیر, ◀نامه ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه
    [جمعه 1398-03-31] [ 06:47:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت

      حساب کشیدن از کارگزار ...
    حساب کشیدن از کارگزار

    ?نکوهش یک کارگزار

    اما بعد!

    از تو خبری به من رسید. اگر چنان کرده باشی پرودگارت را به خشم آورده، و امام خویش را نافرمانی کرده و در امانت خیانت نمو ده ای.

    باخبر شدم که زمین را از محصول خالی کرده ای و هرچه زیر پایت بود برگرفته ای
    و بیت المالی را که در اختیار داشتی خورده ای.
    حسابت را نزد من فرست و بدان که حساب کشیدن خدا از حساب کشیدن مردم سختتر است.
    والسلام
    .
    .
    نامه 40
    نهج البلاغه
    .
    .

    موضوعات: ✔کلام امیر, ◀نامه ها, ◀ بیت المال در نهج البلاغه
     [ 06:37:00 ق.ظ ]



     لینک ثابت